Hotelový web: Jak na více rezervací - 2. část - Mevris Group

Hotelový web: Jak na více rezervací - 2. část

Lída Faltusová
27.6.2019


(5 minut čtení) Ve druhém díle seriálu o Hotelovém webu si povíme, jak správně navigovat uživatele webu a dovést ho přesně tam, kam potřebujeme - k rezervaci ubytování. V rámci toho si také povíme, co jsou CTA prvky a jak vypadá jejich správné umístění na webu - malá nápověda - kolikrát musíte na Vašem webu kliknout, abyste se dostali rezervačnímu formuláři? Je-li to více než jednou, pochvalu nečekejte! A nakonec si řekneme, jak přikročit k tvorbě textového a obrazového obsahu. Víme, fotografie jsou základ, ale dobře psaný text má také velkou moc, nemyslíte? Pojďme si tedy povědět, jak na to!


Článek je pokračováním v tématu Hotelové weby: Jak na více rezervací - první díl týkající se webu a jeho viditelnosti na internetu je k dispozici ZDE

Prezentace ubytování

Už jsme se tedy postarali, aby Vás hosté našli a proklikli se na Váš web. Pořád však nemáte vyhráno! Pozornost uživatelů na webu je vrtkavá a ti se při jakémkoliv náznaku problému nekompromisně vydávájí zpět do náruče OTA portálu a Vy přicházíte o provizi za zprostředkování rezervace. V této kapitole si povíme co všechno můžete udělat abyste míru odchodu omezili na minimum.  

 

Dejte hostům důvod, proč rezervovat u Vás

Jak již bylo řečeno, uživatelé Váš web navštěvují hlavně za účelem zjistit si více o Vašem zařízení. Nicméně v tuto chvíli jsou stále ve fázi zvažování a porovnávání výhodnosti jednotlivých nabídek.

 

Pokud chcete, aby rezervovali na přímo u Vás, nabídněte jim jasně definovanou výhodu oproti OTA. Ta může mít různou podobu - mezi nejpoužívanější patří zvýhodnění cenové (dodatečná sleva, sleva na doplňkové služby, výhodný transfer, atp.), oblíbené jsou pak také malé pozornosti ve formě welcome package nebo dřívější check-in. Není třeba dodávat, že ideálně by tato informace měla být umístěna přímo na domovské stránce.

 

Navigace

V dnešní uspěchané době nemají uživatelé čas na Vašem webu hledat informace. Užívejte proto na webu jasnou formu navigace a prvky, na které jsou uživatelé zvyklí. Jedná se buď o horní navigační lištu, nebo lištu postranní.

 

Jednotlivé sekce webu pojmenujte tak, aby uživatelé věděli přesně, jaký typ obsahu najdou po rozkliknutí. Zajímají Vašeho hosta detailnější informace k pokojům? Nabídněte sekci “Ubytování”. Jezdí k Vám hosté na výlety? Nabídněte jim sekci pojmenovanou “Výlety v okolí”. K těmto základním sekcím by měli uživatelé najít cestu nejlépe již z domovské stránky. 

 

Hosté Vám možná budou chtít zavolat nebo napsat email, aby si buď přímo provedli rezervaci, nebo zjistili další detaily, které usnadní rozhodnutí rezervovat. Kontaktní údaje proto doporučujeme umístit jak do sekce “Kontakty”, tak rovnou i do navigační lišty. Uživatelé je tak nebudou muset hledat.

Vhodně strukturovaná navigace s kontaktními údaji a proklikem na sociální sítě

Dobře navržené Call to Action prvky

Weby, které mají za cíl uživatelům prodat zboží a služby, užívají takzvané Call to Action (CTA) prvky. V případě hotelového webu je tímto cílem provedení rezervace a CTA prvkem má většinou podobu tlačítka "Rezervovat"

 

Obecně by CTA prvky měly být navržené tak, aby byly lehce odlišitelné od zbytku obsahu. CTA může mít podobu jednoduchého tlačítka, které uživatele zavede do rezervačního formuláře. Mnohem lepších výsledků však dosáhnete, pokud uživatelům dovolíte rovnou vybrat datum jeho pobytu. Tyto prvky by měly být umístěny jak v hlavní navigaci, tak v i jednotlivých částech webu, kde očekáváme uživatelovo rozhodnutí přistoupit k rezervaci.

 

Prodej na webu je tedy jistá forma konverzace, kdy se na konci každého vysvětlení zeptáte, zda je host již připraven učinit rozhodnutí a rezervaci provést.

 

Pojďme si to ukázat na několika příkladech:

 

Příklad 1: Uživatel Váš web navštívil poprvé a chce si prohlédnout ubytování.

Řešení: CTA je umístěné do sekce ubytování a do stránek jednotlivých pokojů (uživatel se tedy nemusí vracet na hlavní stránku, aby provedl rezervaci).

 

Příklad 2: Uživatel chodí na Váš web pravidelně.

Řešení: CTA je přímo v prvním zobrazení, které uživatel uvidí. Nemusí tak k zadání termínu scrollovat ani klikat.

 

Příklad 3: Uživatel má dost času projít si Váš web.

Řešení: CTA prvek je umístěn na konci každé stránky, kde očekáváte, že by se uživatel již mohl rozhodnout udělat rezervaci.

Call to Action prvek vhodně umístěný na hlavní stránce

Webový obsah

Základ webu tvoří dva typy obsahu:

 

  1. Texty
  2. Fotografie

 

Uživatelé při návštěvě webu očekávají, že se dozví o Vašem zařízení zpravidla více než se dozvěděli na OTA portálu. Nebuďte tedy být příliš struční, buďte však věcní.

 

Uživatelé bude hlavně zajímat lokalita, vybavenost či o jaký typ zařízení jde. Nezapomeňte také uvést informace, na které se Vás hosté často ptají. Píšou Vám hosté často, zda k Vám do hotelu mohou přijet se svým psem? Uveďte to na webu. Každá informace usnadňující rozhodování je k užitku.

 

U prezentace pokojů uvádějte kromě jeho názvu a popisu i přehled nejdůležitějších informací jako jsou velikost pokoje, počet lůžek či vybavení pokoje (opět zde lze čerpat z častých dotazů, které Vám Vaši hosté kladou).

 

Podobu těchto textů významně určuje marketing. S jejich vytvořením by Vám měl ideálně pomoci odborník, tzv. copywriter, který analyzuje Vaše silné stránky a skloubí je s dobrým slohem a uživatelskými nároky Vaší cílové skupiny.

Stránka ubytování hotelu Peras

Kvalitní fotografie jsou grunt

Zmiňujeme fotografie sice jako druhé v pořadí, ale vězte, že ty jsou objektivně nejdůležitější součástí hotelových webů a neměli byste investici do jejich pořízení podcenit. Je to investice, která se Vám vrátí téměř okamžitě a bude Vaše zařízení prodávat léta.

 

Ilustrativní fotografie

Fotografie hotelu bychom mohli rozdělit do dvou kategorií. První - ilustrativní - slouží k navození pocitu a značky hotelu, které chcete komunikovat. Prezentujete luxusní hotel s wellness? Asi by se na webu mělo objevit několik vkusných fotografií navozujících pohodu a relax. Stejně tak, pokud se Váš hotel nachází v krásném okolí, není na škodu přiložit několik fotografií regionu. Tento typ fotografií patří do prezentační části webu jako je domovská stránka, sekce Kontakty, O nás či Výlety v okolí. Mějte však na paměti, že musíte tyto fotografie na webu skombinovat s fotografiemi nesoucí informační hodnotu. Neměli byste jich tedy využívat v nadměrném množství.

Informační fotografie
Druhým druhem fotografií jsou fotografie informační. Ty mají za úkol ukázat jak vypadají jednotlivé pokoje, společenské prostory, snídaně atd. U těchto fotografií se narozdíl od předešlých nemusíte příliš omezovat. Ty totiž uživatelům přinášejí ucelený přehled o službě, kterou nakupuje. Tyto fotografie by se obvykle měly nacházet v popisu jednotlivých pokojů či v galerii.

Video je trendy
V poslední několika letech je rovněž efektní umístit na web video. Tato videa mají téměř vždy charakter ilustrativní. Uživateli napoví, jak by mohl vypadat celý jeho zážitek v několika desítkách sekund. Tato videa se zpravidla nachází na titulních stránkách webu a skvěle přitahují pozornost.  

 

Recenze a uživatelský obsah

Při výběru služeb nic nenahradí autentické doporučení. Pokud máte pozitivní recenze na webech jako jsou TripAdvisor nebo Google, proč je nevyužít a několik z nich neumístit na web? Stejně tak můžete jednoduše připevnit na web aktuální fotografie ze sociálních sítí - jak Vaše, tak od vašich hostů. Ke sdílení fotografií z pobytu Vaše hosty aktivně motivujte. Získáte tak unikátní obsah, který velmi podpoří nárůst přímých rezervací na Vašem webu.

 

Jak hosty motivovat k aktivitě na sociální síti? Například jeden novozélandský hotel, který pro každého hosta připravoval uvítání napsaná na hotelovém zrcadle. Jejich hosté tuto pozornost dokázali ocenit a s chutí si fotili svoje autoportréty v zrcadle a otagovali zmíněný hotel. Uživatelská aktivita je pro vás jedním z nejvýhodnějších (a bezplatných) propagačních kanálů.


Pojďme si to shrnout!

Ve druhé části webového seriálu jsme si společně představili základní a mírně pokročilá pravidla pro stavbu webu. Sami nejspíš uznáte, že se jedná o stěžejní část, kterou neradno podcenit. Pořízení kvalitních fotografií a vytvoření funkční kombinace barev a textů na webu v sobě nesou i naše webové produkty a služby.

 

Pokud potřebuje Váš web akutně novou podobu a nechcete za něj dávat desetitisíce korun, zkuste dát šanci naší nabídce služeb. Naše šablony jsou navržené profesionálními designery, kteří dobře vědí, jak na to. Bude-li třeba zajistíme i fotografování Vašich kapacit. Mrkněte blíže naši nabídku a napište nám.

Stále Vás zajímá více? V příštím díle se podíváme na samotný proces provedení rezervace. Budete překvapeni, kde všude se lze proces zlepšit a zvýšit tím počet konverzí!




Hledáte skvělý systém pro správu ubytovacích kapacit nebo restaurace?

ZJISTIT VÍCE



Co je u nás nového

25.10.2019

Better Hotel jako první rezervační systém napojený na Flatio

(3 minuty čtení) O trhu střednědobých pronájmech je slyšet čím dál tím více. Seznamte se s projektem Flatio, který má opravdu dobře našlápnuto a ve… číst více >>


Lída Faltusová
22.10.2019

Trh střednědobých pronájmů - příležitost pro Vaše apartmány

(6 minut čtení) Řešíte dilema, zda si dát tu práci a Vaše apartmány prodávat dráž na krátkodobé pobyty, nebo mít klid a najít stálé nájemníky, se… číst více >>


Lída Faltusová
4.9.2019

Ohlédnutí za pražským setkáním - Jak na apartmánový byznys

(4 minuty čtení) Hurá! Blíží se termín dalšího setkání, kde si budeme znovu povídat o tom Jak řídit apartmánový byznys s minimální námahou. Pokud… číst více >>


Michaela Kalistová
27.6.2019

Hotelový web: Jak na více rezervací - 2. část

(5 minut čtení) Ve druhém díle seriálu o Hotelovém webu si povíme, jak správně navigovat uživatele webu a dovést ho přesně tam, kam potřebujeme - k… číst více >>


Lída Faltusová
10.6.2019

Hotelový web: Jak na více přímých rezervací - 1.část

(5 minut čtení) Dnes již není pochyb, že se internet stal hlavním kanálem pro rezervování ubytovacích služeb. Jak objem online rezervací narůstá, OTA… číst více >>


Lída Faltusová
27.2.2019

Revoluční řešení pro práci s platebními kartami v hotelu

Bezpečně jedním kliknutím ověřit platnost platební karty z rezervace, automatizovat předautorizaci karty a stažení platby za pobyt, to už není hudba… číst více >>


Lída Faltusová
15.11.2018

Nová generace online rezervačního formuláře - pomůže Vám vytěžit maximum z Vašeho hotelu!

Online rezervační formulář, pomyslná brána, kterou do Vašeho hotelu přichází klienti se svými rezervacemi, má zbrusu nový kabát a spoustu nových… číst více >>


Lída Faltusová
6.11.2018

Budoucnost AirBnB v centru Prahy ve znamení změn! Better Hotel nabízí snadné řešení.

AirBnB, současný fenomén na poli ubytovacích služeb, nedá spát představitelům mnoha evropských metropolí a ani Praha není v tomto ohledu výjimkou. I… číst více >>


Lída Faltusová
9.9.2018

AirBnB si plně rozumí s Better Hotelem.

Better Hotel (hlavní produkt Mevrisu) Vám jako jeden z prvních na světě nabízí přímé přijení na portál AirBnB a to v rámci plnohodnotného API… číst více >>


Martin Blažek
4.9.2018

Automatizujeme hlášení ubytovaných cizinců - jednoduše digitálně!

Přestaňte myslet na hlášení cizinců na policii! Hotelový systém Better Hotel si to bere na starost, takže to můžete pustit z hlavy. číst více >>


Martin Blažek

Sledujte nás




Vyzkoušejte si náš systém na 30 dní zdarma!

Využíjte 30 denní zkušební dobu - bez závazku, bez kreditní karty.


Během jednoho pracovního dne Vás budeme kontaktovat a předáme Vám veškeré důležité informace k využívání Vaší zkušební verze.


Vyplňte prosím všechny povinné položky.

Omlouváme se, ale formulář se nepodařilo odeslat. Kontaktujte nás prosím na našem emailu. Děkujeme za pochopení.

Formulář byl úspěšně odeslán, děkujeme!

Je to snadné, nechte nám na sebe své telefonní číslo a my se Vám ozvěme zpět!



Vyplňte prosím všechny povinné položky.

Omlouváme se, ale formulář se nepodařilo odeslat. Kontaktujte nás prosím na našem emailu. Děkujeme za pochopení.

Formulář byl úspěšně odeslán, děkujeme!