Jak se připravit na oživení cestovního ruchu - Mevris Group

Jak se připravit na oživení cestovního ruchu

Ludmila Faltusová
15.4.2020


(6 minut čtení) V Mevrisu věříme, že každá bouřka jednou skončí a vše se pomalu ale jistě vrátí do starých kolejí. České rčení praví, že štěstí přeje připraveným. Proto jsme vám připravili několik rad jak se připravit na časy, kdy se budou hosté zase vracet.


Prognóza: První se zvedne tuzemský turismus a firemní segment

Vláda již oznámila jasné datum, od kterého bude možné obnovit provoz ubytování. Vzhledem k omezením na hranicích okolních zemí i situaci v oblíbených turistických destinacích (Španělsko, Itálie) očekáváme, že se oživení projeví nejdříve v domácím cestovním ruchu. I kdyby byly restrikce v okolních státech uvolněny brzy, lidé zkrátka nebudou mít motivaci (a leckdy ani finanční prostředky) na zahraniční dovolenou. 

 

Předpokládá se, že hosté budou hojně vyhledávat ubytování privátního typu. Tedy například pronájmy apartmánů nebo chalup. Tyto kapacity však zdaleka nestačí pokrýt budoucí poptávku. Postupně tak bude stoupat i zájem o klasické hotely a penziony.

 

Dalším segmentem, kde se čeká rychlejší obnova je firemní klientela. Firmy se budou snažit dohnat měsíce utlumené ekonomické činnosti a to pozitivně ovlivní i hotelový průmysl. Hotely, kde činila korporátní klientela velký podíl příjmů, se tak dočkají rychlejšího návratu k normálu. Domníváme se však, že konferenční segment zažije pomalejší růst především kvůli pozdějšímu uvolnění restrikcí na veřejné akce a přetrvávajícímu uzavření hranic.

Jak se připravit na nové hosty

Nelze očekávat, že se ze dne na den vše vrátí zpět do starých kolejí. Tomu byste měli přizpůsobit i celkové fungování provozu. Nabídka ubytování bude dlouho převyšovat poptávku. Proto musíte umět svým budoucím hostům nabídnout víc než konkurence. Toho lze dosáhnout i jinými způsoby než jen snížením ceny. Níže přinášíme několik tipů, jak dostat hosty právě k Vám.

Správně nastavte ceny a zvažte flexibilnější storno podmínky 

Správně nastavené ceny jsou absolutní samozřejmostí. Zde neexistuje jedna rada pro všechny. Cenotvorba vždy bude spojena s vaším segmentem, lokalitou a konkurencí. Doporučujeme vám však, abyste zvážili (aspoň dočasné) zmírnění svých storno podmínek. Výhodnější storno podmínky budou pro hosty pobídkou, která nabídne flexibilitu a klid na duši.

Nenabízejte jen ubytování ale zážitky

Nabídněte hostům zážitky, ne jenom ubytování. Nejčastějším zpestřením pobytů je wellness nebo gastronomie. Pokud těmito zařízeními nedisponujete, zkuste spolupráci se zajímavými místy, službami nebo produkty ve vašem okolí. Zkombinujte jejich služby se svým ubytováním do výhodného balíčku. OTA Portály dnes stále nenabízí možnost pobytových balíčků. Tuto skutečnost využijte jako svoji výhodu a prodávejte více skrze vaše vlastní kanály.

Hotelu Villa Regenhart v Jeseníku používá online rezervační formulář od Mevris ke zpestření nabídky svých služeb. Kromě ubytování nabízí také výhodné pobytové balíčky se službami.

Komunikujte důraz na hygienu

Hosté budou po měsících krize stále velmi obezřetní, co se hygieny týče. Proto byste hygienu měli nejen nepodcenit, ale zároveň aktivně komunikovat. Hygiena se nemusí týkat pouze dezinfekce na pokoji, ale může se projevit v celém procesu pobytu. Využít můžete tak bezhotovotstní platby nebo online check-in.

Guest Experience portál umožní Vaším hostům provést check-in i platbu v pohodlí domova.

Jak ušetřit náklady

V následujících měsících bude Vaše ubytovací zařízení muset hlavně zmírnit ztráty způsobené krizí. Proto je nutné pokud možno ušetřit co nejvíce nadbytečných nákladů. Zde uvádíme několik cest, jak toho docílit.

 

Učiňte chod hotelu efektivnějším

Mzdy personálu patří mezi největší výdaje každého zařízení. Je tedy ve Vašem zájmu co nejvíce zefektivnit jejich práci a alokovat je na správná místa. Proto byste měli provést audit pracovních procesů a provést jejich restruktrualizaci.

 

Opakující se a časově náročné procesy se pokuste automatizovat za pomocí chytrých technologií. Hotelové systémy dnes již nabízejí například automatické odesílání předpříjezdové komunikace a marketingové emaily. Ty pokročilejší umí například vytvářet výkazy pro cizineckou policii nebo samosprávu. Samozřejmostí je channel manager, který umožní spravovat všechny prodejní kanály na jednom místě a synchronizovat rezervace automaticky do recepčního softwaru.

Channel manager umí synchronizovat ceny a dostupnost na všech kanálech. K tomu zvládne i sám vytvářet nové rezervace.

Ušetřete za provize - prodávejte více na svém webu

Pokuste se zmenšit procento rezervací z OTA portálů a zvýšit přímé prodeje. K tomu slouží online rezervační formuláře jejichž provize se pohybují na velmi příjemných 3–4%. 

Dobrým způsobem jak motivovat hosty k provedení rezervace přes Váš kanál je nabídnout hostovi určitou výhodu. Nemusí se nutně jednat o slevu na pobytu. Můžete nabídnout například pozornost na pokoj nebo slevu na další služby. 

 

Booking Engine od Mevrisu nabízí moderní design a provize 4% z každé rezervace.

Napojení na platební brány je samozřejmostí moderních booking enginů.

Pokud zatím na svém webu neprodáváte, měli byste pořízení booking enginu minimálně zvážit. Jsou zpravidla účtované pouze z provedených rezervací a nepředstavují tedy pro vás žádný paušální náklad. Moderní booking engine umožní vaším hostům zaplatit pomocí kreditní karty. Pokud jsou booking enginy napojené na váš hotelový systém, dokáží si sami synchronizovat pokoje, ceny i rezervace. 

 

Webová prezentace

Pokud chcete prodávat online na svém webu, nezapomeňte, že nestačí pouze umístit formulář na web a čekat na nové rezervace. Kvalitní booking engine funguje totiž nejlépe s moderním a hezkým webem. Pokud již dlouhodobě plánovali modernizaci své webové prezentace, možná je na to nyní ten pravý čas. Kvalitní web vás totiž dobře odliší od konkurence a přinese více hostů.

 

Webové řešení od Mevrisu nabízí atraktivní webové šablony za skvělé ceny. Fotky, články a aktuality se navíc synchornizují automaticky z hotelového systému.




Hledáte skvělý systém pro správu ubytovacích kapacit nebo restaurace?

ZJISTIT VÍCE



Novinky ze světa


Ludmila Faltusová, 25.9.2020

Efektivní správa skladových zásob

Buďte o krok napřed a využijte nové nástroje v systému Better Hotel pro snadnější kontrolu Vašich…



Ludmila Faltusová, 8.7.2020

Kartové zámkové systémy v systému Better Hotel

(2 minuty čtení) Propojte svět rezervací se světem kartových klíčů pro Vaše hosty. Programujte…



Ludmila Faltusová, 24.6.2020

S čtečkou dokladů zvládnete check-in až 5x rychleji!

(3 minuty čtení) Využijte v systému Better Hotel napojení čtečky dokladů a vylepšete proces check…




Sledujte nás




Vyzkoušejte si náš systém na 30 dní zdarma!

Využíjte 30 denní zkušební dobu - bez závazku, bez kreditní karty.


Během jednoho pracovního dne Vás budeme kontaktovat a předáme Vám veškeré důležité informace k využívání Vaší zkušební verze.


Vyplňte prosím všechny povinné položky.

Omlouváme se, ale formulář se nepodařilo odeslat. Kontaktujte nás prosím na našem emailu. Děkujeme za pochopení.

Formulář byl úspěšně odeslán, děkujeme!

Kontaktní údaje

+420 608 531 336

info@mevris.cz
info@better-hotel.com


Po - Pá 9:00 - 17:30
Mimo tyto hodiny a o svátcích pouze pro hlášení výpadků systému.

Kontaktní formulář


Vyplňte prosím všechny povinné položky.

Omlouváme se, ale formulář se nepodařilo odeslat. Kontaktujte nás prosím na našem emailu. Děkujeme za pochopení.

Formulář byl úspěšně odeslán, děkujeme!

Je to snadné, nechte nám na sebe své telefonní číslo a my se Vám ozvěme zpět!



Vyplňte prosím všechny povinné položky.

Omlouváme se, ale formulář se nepodařilo odeslat. Kontaktujte nás prosím na našem emailu. Děkujeme za pochopení.

Formulář byl úspěšně odeslán, děkujeme!